Google author tag toevoegen aan uw berichten – 4 redenen

Google AuthorGoogle authorship is een relatief nieuw verschijnsel in de blogwereld. Als u een Google+ account heeft (en dat heeft u waarschijnlijk), dan is er een mogelijkheid om Google te laten weten dat u de schrijver van het artikel bent. Waarom zou u een Google author tag toevoegen aan uw pagina?

1. Uw pagina valt meer op met de Google author tag

Doordat er een plaatje naast uw weergave op de ‘google search result page’ (SERP) verschijnt, zal uw vermelding op deze pagina meer opvallen dan die van anderen. Als uw vermelding meer opvalt dan andere vermeldingen, dan zullen mensen eerder geneigd zijn op uw vermelding te klikken dan op de andere.

2. Meer vertrouwen van zoekers met de Google author tag

Als u de Google author tag toevoegt aan uw website, dan wordt er op de op de SERP de foto van uw Google+ profiel en uw naam weergegeven. Mensen kunnen hierop klikken en kunnen informatie over u zien. Omdat mensen op deze manier meer het gevoel hebben dat zij weten wie u bent, geeft dit hen meer vertrouwen in uw pagina. Door dit vertrouwen zullen zij eerder geneigd zijn voor uw pagina te kiezen.

3. Google author rank

Een nieuw fenomeen wat meetelt om hoger in de SERP’s te komen is ‘Google author rank’. Google zal de kwaliteit en populariteit van al uw berichten steeds meer mee laten tellen voor de zoekresultaten. Berichten van uw eigen website, maar ook gastberichten van andere websites waar u als auteur vermeld bent tellen mee voor uw Google author rank. Google author rank lijkt erg veel op Google pagerank qua functie, maar is net iets nauwkeuriger in het bepalen van uw rang. Zie voor meer informatie over het opbouwen van Google author rank searchenginewatch.com.

(Albert Niekamp wees mij erop dat het nog niet door Google bevestigd of bewezen dat zoiets als Google author rank bestaat (zie windmillnetworking.com). Hoewel ik denk dat in de toekomst deze invloed groot wordt, kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat dit al bestaat. De reden dat ik denk dat Google author rank van grotere invloed gaat worden, is omdat Google hiermee de kennis van een auteur over een bepaald onderwerp kan achterhalen en omdat Google altijd de kwalitatief beste en de populairste onderwerpen in de SERP hoog wil laten scoren.)

4. Men kan vergelijken door de Google author tag

Doordat mensen kunnen zien wie u bent en wat u doet en dit ook van de andere schrijvers kunnen zien, kunnen de mensen vergelijken tussen de verschillende auteurs. Mensen kunnen zien wat uw ervaring met- en kennis over het onderwerp is. Als u met uw Google+ profiel laat zien dat u expert bent op het gebied waar u over schrijft. Als een andere auteur – welke ook op deze SERP staat – niet deze kennis heeft, dan zal een zoeker eerder geneigd zijn uw bericht te lezen dan het bericht van de andere schrijver. Dit is natuurlijk alleen in uw voordeel als u de persoon bent bij wie de meeste ervaring en kennis over het onderwerp uit zijn Google+ profiel blijkt.

 Zelf een Google author tag toevoegen

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u zelf de Google author tag toevoegen aan uw berichten en uw berichten aan uw Google+ account koppelen? Met CMS sytemen als WordPress zijn er verschillende plugins voor te vinden. Heeft u een website waar geen plugin voor is, dan heeft Google een uitleg beschikbaar: ‘Uw inhoud aan een Google+ account koppelen met rel=”Author”‘. Als u deze tag in uw website heeft geïntegreerd, dan kunt u deze testen via uw Google webmaster hulpprogramma’s.

Area Stores Manager i.o. BAS Group (iCentre)
Ik ben na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in Retail, ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Ik zou graag aan de slag gaan in het volgende: Reclame, Retail Management, Account Management, Sales Management, Project Management of Verkoop.
Share Button
Geplaatst in Blog