Marketing van de toekomst

Google GlassDe smartwatch, Google Glass en 3D printers lijken in de nabije toekomst érg belangrijk te gaan worden voor de consument. En aangezien de acceptatie van nieuwe techniek erg snel gaat tegenwoordig, kan het zomaar zijn dat wij dit over een jaar al heel gewoon vinden. Wat moet een marketeer met deze informatie? Het is immers nog niet zo ver.

Hoewel het nog even duurt voor het er is het al grotendeels bekend wat de mogelijkheden van de hiervoor beschreven technieken zijn. Door nu al na te denken over hoe dit kan helpen bij huidige marketingstrategieeën en hoe marketing er over 5 jaar uitziet bent u de concurrentie een stap voor. Bedenk nu alvast wat u over 5 jaar gaat doen, natuurlijk past u dit nog aan, maar u hoeft geen noodgrepen te maken op het laatste moment.

Een uitleg van de voorgenoemde technieken inclusief een filmpje van elke techniek zorgt waarschijnlijk voor veel inspiratie, dus bij deze:

Smartwatch

De mogelijkheden hiervan zijn nog niet al te duidelijk. De eerste échte smartwatch die is geïntroduceerd is de Pebble watch. Op dit horloge kunnen via een API (Application Programming Interface) een programma gemaakt worden en gekoppeld met de telefoon (iPhone/Android). Zodra dit volwassen wordt is dit waarschijnlijk een gadget dat onder smartphone gebruikers razendsnel geaccepteerd zal worden. Daarom is het belangrijk om hier goed op voorbereid te zijn. Volg de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van smartwatches en denk na over wat u hiermee kunt.

Google Glass

De Google Glass, gaat dit een hype worden of ben je raar als je ermee over straat loopt? We weten het niet. Maar voorlopig is het techniek die op alles vooruit loopt. De integratie van internet in ons leven wordt steeds groter. De smartphone draagt hieraan bij en de smartwatch zal dit ook doen. Maar altijd het internet voor je ogen, dat is echt de toekomst! Zie hier wat Google Glass is:

3D Printers

Hoe gaaf zou het zijn als u bij het online bestellen van een product een gratis cadeau uit kon printen? Op het moment niet zo, want dan krijgt u een plaatje. Maar in de toekomst zal hier verandering in komen. Er zijn legio mogelijkheden tot marketing met 3D printers, maar u moet de eerste zijn om er echt succesvol mee te worden. Dit wordt een hype en bloedt snel uit of het wordt al snel mainstream, waardoor het leuke er vanaf is. Zie hieronder wat het is en wat het kan:

Snelle adoptie

Omdat de adoptiecurves van communicatiemiddelen steeds sneller gaan (Radio had 40 jaar nodig om omarmt te worden, internet 15 jaar en de smartphone nog veel minder), zullen de eerste twee in een kortere tijd door iedereen gebruikt worden. Daarom zal hier ook een grotere buzz mee te creëren zijn. Door deze technieken van het begin af aan te volgen (begin dus vandaag), kunt u de eerste in uw branche zijn die er iets mee doet. Als u dit realiseert, dan zult u grote kansen krijgen!

 

Area Stores Manager i.o. BAS Group (iCentre)
Ik ben na 6 jaar werkzaam geweest te zijn in Retail, ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Ik zou graag aan de slag gaan in het volgende: Reclame, Retail Management, Account Management, Sales Management, Project Management of Verkoop.
Share Button
Geplaatst in E-commerce Getagd met , , , , ,